ویزای کار ترکیه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 23 فروردين 1403
بازدید : 32
نویسنده : سئوکار


نتایج اخذ ویزای کار ترکیه معادل اخذ مسکن سرمایه گذاری می باشد. و آن شخص طبق قانون ترکیه از حقوق خاصی مانند حقوق بازنشستگی، شهروندی پس از 5 سال و ... برخوردار خواهد شد. افراد می توانند از دو طریق برای ویزای کار در این کشور اقدام کنند. دو مورد از این راه ها دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای ترکیه ای و یا راه اندازی شرکت در ترکیه می باشد که دفتر حقوقی سفیر سروش سعادت در این مقاله به بررسی جامع شرایط کلی درخواست و صدور ویزای کار ترکیه پرداخته است.با شرکت مهاجرتی همراه باشید.

اتباع خارجی برای کار در ترکیه باید ویزا دریافت کنند و وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه مسئولیت صدور این نوع ویزاها را بر عهده دارد. از آنجایی که شرط صدور ویزای استخدامی ترکیه یک پیشنهاد شغلی است، فرمول دریافت این ویزا به این صورت است که فرد درخواست خود را در سفارت ترکیه ارائه می کند و کارفرما مدارک لازم را به وزارت کار ترکیه ارائه می دهد. . لطفا توجه داشته باشید که طبق قوانین ترکیه، اتباع خارجی که به عنوان توریست وارد ترکیه شده اند، واجد شرایط دریافت ویزای کار نیستند.

عوامل موثر بر اشتغال و سطح درآمد کارکنان در ترکیه

برای شروع، باید بدانید که عوامل مختلفی در افزایش فرصت های شغلی و سطح درآمد در ترکیه نقش دارند. این عوامل در درآمد جامعه نقش دارند. اینها شامل سطح تحصیلات، نوع شغل و سابقه کاری است. به عنوان مثال، در نمودار زیر می توانید با تأثیر تحصیلات بر سطح درآمد کارگران در ترکیه آشنا شوید.

مراحل درخواست ویزای کار ترکیه

صرف نظر از درخواست از داخل یا خارج از ترکیه، شرایط اولیه برای اخذ ویزای کار داشتن شغل است و باید توسط یک کارفرمای ترکیه ای استخدام شود. هنگامی که فرد و کارفرما ویزای خود را ارسال کردند، وزارت کار در ترکیه طی 90 روز روند درخواست را آغاز می کند و در صورت واجد شرایط بودن، ویزا را برای فرد صادر می کند. در صورت تایید درخواست، وی باید شخصا به سفارت ترکیه در تهران مراجعه کند تا ویزای کار را در پاسپورت خود ثبت کند. اما اگر درخواست از ترکیه باشد، متقاضی می تواند ویزا را از دفتر وزارت کار در آنکارا دریافت کند.

به طور کلی مشخصات ویزای کار این کشور را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

تیت تیک: مجوز کار

مرجع پردازش و صدور: وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه (MLSS)

مرجع درخواست ویزا از خارج و داخل ترکیه: سفارت ترکیه و اداره پلیس محلی

مدت خدمت: یک سال

هزینه درخواست: 1000 USD (دلار آمریکا)

امکان تمدید ویزا: دارد

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار ترکیه

همانطور که در بالا ذکر شد، ترکیه یکی از مقاصد مهم ایرانیان برای کار است و قانون مهاجرت و استخدام ترکیه آنها را ملزم می کند تا قبل از ورود به این کشور وضعیت ویزای کاری خود را مشخص کنند. مقدمه و شرط اصلی برای گرفتن ویزا داشتن پیشنهاد شغلی از ترکیه می باشد. پس از دریافت پیشنهاد شغلی، فرد باید مدارک لازم را برای صدور ویزا تهیه کند. اما قبل از پرداختن به مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای کار، متقاضیان و علاقمندان باید انواع ویزا را بشناسند.

انواع ویزای کار ترکیه شامل ویزای کار عادی (با اعتبار یکسال)، ویزای کار مستقل (بعد از 5 سال اشتغال و اشتغال مستمر) و ویزای کار نامحدود (بعد از 8 سال اقامت و اشتغال) می باشد. نکته کلیدی در اینجا این است که هر سه ویزای کاری بر اساس ویزای استاندارد یک ساله است.

توانایی مالی لازم برای دریافت ویزای کار ترکیه

یکی از شرایط لازم و مدارک مهم برای اخذ ویزای کار ترکیه ارائه گواهی تمکن مالی می باشد. نشان دهد که یک فرد قبل از دریافت اولین حقوق خود قادر به پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور است. به همین دلیل، مقامات ترکیه از متقاضیان ویزای کار ترکیه می خواهند که صورت مالی خود را با ذکر این که برای هر روز اقامت در ترکیه 50 یورو (یورو) در نظر گرفته شده است، ارائه دهند.

اطلاعات مهم در مورد مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار ترکیه

اتباع کشورهای خارجی جویای کار در ترکیه ابتدا باید با مدارک لازم در رابطه با اخذ ویزای کار ترکیه آشنا شوند. در غیر این صورت، هنگام درخواست ویزای کار در این کشور با چالش های بزرگی روبرو خواهید شد. به طور کلی فرآیند جمع آوری و ارسال مدارک مورد نیاز مهمترین مرحله در فرآیند درخواست ویزای کار ترکیه می باشد. زیرا در صورت کامل نبودن مدارک کلیه مراحل درخواست ویزای کار به حالت تعلیق در می آید.

برخی از نکات ضروری در مورد مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار ترکیه در این قسمت از مقاله به تفصیل توضیح داده شده است:

اتباع کشورهای ثالث یا کشورهای غیر اروپایی باید علاوه بر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کار در ترکیه، برخی مدارک اضافی را به کنسولگری ترکیه ارائه دهند.

شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و کشورهای اتحادیه تجارت آزاد اروپا برای دریافت ویزای کار ترکیه نیازی به ارائه مدارک اضافی ندارند.

به طور کلی، کنسولگری های ترکیه شرایط سختگیرانه ای را برای صدور ویزا برای اتباع کشورهای ثالث ارائه می کنند که منجر به چالش های قابل توجهی در روند درخواست ویزای کار ترکیه شده است.

بهترین زمان و مکان برای درخواست ویزای کار ترکیه

برخی از نکات مهم در مورد ویزای کار ترکیه که همواره مورد غفلت متقاضیان قرار می گیرد، بهترین زمان و مکان برای دریافت ویزای کار در این کشور است. به عبارت دیگر، اکثر اتباع خارجی بهترین زمان و مکان برای درخواست ویزای کار در ترکیه را نمی دانند. بنابراین در روند درخواست با مشکلات زیادی مواجه می شوند. به طور کلی ویزای کاری ترکیه باید حداقل 5 هفته قبل از تاریخ سفر خارجی به همراه مدارک لازم ارائه شود. از این طریق می توانند از تاخیرهای احتمالی در رسیدگی به ویزای کار ترکیه جلوگیری کنند. از طرفی بهترین مکان برای دریافت ویزای کار ترکیه سفارت یا کنسولگری کشور محل اقامت شما می باشد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سرچ رنک و آدرس search-rank.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com